Riaditeľ Základnej školy s materskou školou v Pohorelej po prerokovaní s pedagogickou radou oznamuje, že
nebudú klasifikované všetky výchovné predmety na 1. aj na 2. stupni, t.j.
- výtvarná výchova,
- hudobná výchova,
- telesná a športová výchova,
- náboženská výchova,
- pracovné vyučovanie,
okrem týchto predmetov aj
- informatika,
- technika,
- občianska náuka.
Na vysvedčení bude slovné vyjadrenie
absolvoval/neabsolvoval.
Toto rozhodnutie vyplynulo z mimoriadnej situácie, pretože v čase prerušeného vyučovania podmienky vzdelávania neumožňujú naplniť ciele predmetu kvalitnou / plnohodnotnou realizáciou;
Ostatné predmety budú hodnotené, pričom pedagóg zváži spôsob hodnotenia t.j. klasifikáciu alebo slovné hodnotenie, prípadne kombináciu oboch spôsobov hodnotenia, podľa toho, aké mal žiak možnosti na vzdelávanie dištančnou formou.
V prvom ročníku v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie bude realizované formou slovného hodnotenia.
Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v školách:
● zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu, prípravu a dištančné vzdelávanie,
● sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
● akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.
Zásady hodnotenia :
1. Priebežné hodnotenie sa počas prerušeného vyučovania v školách nerealizuje formou klasifikácie. Priebežné hodnotenie bude mať charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Bude mať motivačný charakter, pomenuje žiakom chyby, ktoré robia a navrhne postup pri ich odstraňovaní. Priebežné hodnotenie bude mať značne individualizovaný charakter, bude zohľadňovať vekové a individuálne osobitosti žiaka a prihliadať na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.
2. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa bude prihliadať predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách.
3. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa zohľadní aj sebahodnotenie žiaka.
Ukončenie stupňa vzdelania
1. V čase mimoriadnej situácie všetci žiaci po absolvovaní posledného ročníka vzdelávacieho programu odboru vzdelávania pre prvý stupeň základnej školy získajú primárne vzdelanie aj s doložkou: „Žiak získal primárne vzdelanie.“
2. V čase mimoriadnej situácie všetci žiaci po absolvovaní posledného ročníka vzdelávacieho programu odboru vzdelávania pre druhý stupeň základnej školy získajú nižšie stredné vzdelanie aj s doložkou: „Žiak získal nižšie stredné vzdelanie.“
3. V prípade, že by žiakovi deviateho ročníka z objektívnych príčin hrozilo prepadnutie (napr. na polroku mal nedostatočnú z dvoch a viacerých predmetov alebo bol neklasifikovaný), bude mu určený termín na preskúšanie pred začiatkom nasledujúceho školského roka.
3. V prípade, že by žiakovi posledného ročníka z objektívnych príčin hrozilo opakovanie ročníka, bude mu určený termín na preskúšanie pred začiatkom nasledujúceho školského roka.
Postup do vyššieho ročníka
1. V čase mimoriadnej situácie nemôže byť žiak zo žiadneho predmetu hodnotený stupňom prospechu nedostatočný alebo dosiahol neuspokojivé výsledky, t.j. nemôže opakovať ročník.
2. V čase mimoriadnej situácie je vo výnimočných prípadoch možné určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov 2. stupňa ZŠ, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky vyučovania na diaľku a dosiahli neuspokojivé výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania. Preskúšanie je možné najskôr dva mesiace po obnovení vyučovania v školách alebo do 31.8.2020. O preskúšaní žiaka rozhoduje pedagogická rada.
3. V čase mimoriadnej situácie žiaci druhého stupňa ZŠ, ktorí v 1. polroku dostali známku nedostatočnú z dvoch a viac predmetov alebo boli neklasifikovaní, môžu absolvovať komisionálne skúšky najneskôr do 31.8.2020.
Usmernenie na hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie, spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020